2/2016 VALTUUSTOALOITE VALTUUSTON TYÖJÄRJESTYKSEN MUUTTAMISEKSI 1003/00.01.01/2012

Valtuutettu Jukka Sassi Perussuomalaisten valtuustoryhmän puolesta esitti seuraavan aloitteen: “Lohjan Perussuomalaisten valtuustoryhmä esittää, että valtuuston työjärjestystä muutetaan seuraavasti: 16 § viimeinen kappale muutetaan seuraavaksi: “Kokouksen sujuvan kulun turvaamiseksi , ryhmäpuheenvuoron pituus saa olla enintään viisi (5) minuuttia ja yksittäisen valtuutetun kolme (3) minuuttia . Erityisen painavasta perusteesta voi puheenjohtaja myöntää puheenvuorolle yhden ( 1) minuutin pidennyksen. Peruste on mainittava ennen puheenvuoron myöntämistä.”

Valtuusto päätti 20.1.2016 § 12 lähettää aloitteen kaupunginhallituksen valmisteltavaksi.

Johtoryhmän päätöksen mukaisesti aloite lähetetty 12.2.2016 valmistelua varten keskushallintoon, vastuuvalmistelijat hallintojohtaja Hanna-Maria Grandell sekä hallintolakimies Mikko Kuosmanen. Aloite ei ole talousarviovaikutteinen.

Hallintolakimies Mikko Kuosmanen 14.3.2016: Valtuuston työjärjestys liitetään uuden kuntalain mukaan osaksi hallintosääntöä ja tarkistetaan kokonaisuudessaan hallintosääntövalmistelun yhteydessä kevään 2016 aikana.